het verblijf op Kreta - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van Theseus Athene - WaarBenJij.nu het verblijf op Kreta - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van Theseus Athene - WaarBenJij.nu

het verblijf op Kreta

Door: Boris

Blijf op de hoogte en volg Theseus

14 Februari 2017 | Griekenland, Kreta

Ik werd ontvangen door Ariadne dochter van koning Minos. Ik zag dat heel erg naar me keek. Ze wilde mij helpen: 'Als jij mij leid naar Athene en met mij trouwt, dan zal ik met een list jouw jonge kinderen redden.' ik zeg ja tegen deze uitspraak. Dat betekent dat de kinderen gered zijn en dat hij moet trouwen met Ariadne. Over hem was geen garantie. Dan moesten waarschijnlijk nog steeds de kinderen gevoed worden aan de Minotauros. Dat wild ik niet laten gebeuren. Dus ging ik me voorbereiden op het gevecht. Ariadne had een slaapplaats geregeld via haar vader, door een smoesje. Daar kon ik slapen tot die dag die zou uitmaken of ik dood ging of niet. Soms kon ik het echt even niet aan. De volgende dag vertelde Ariadne mij de list, hij ging als volgt: Jij en de kinderen nemen een rode draad het labyrint in. als je dan de Minotauros hebt verslagen, dan volg je gewoon weer de rode draad terug. Ik begreep het helemaal. Morgen zou het allemaal gebeuren. ik was nog te zenuwachtig ik kon het echt niet verdragen. De volgende dag ging ik binnen in het labyrint ik samen met de kinderen en de rode draad. Ik hield de draad vast en zocht naar de Minotauros. Toen ik hem gevonden had sliep hij. Ik hield zijn kop vast en sloeg hem dood. Hij is niet wakker geworden. Hierna liepen we samen het labyrint uit en maakten we ons klaar om, met Ariadne, naar Athene te vertrekken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Kreta

Theseus en de kinderen

een reisverslag van theseus

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2017

de aankomst in Athene

14 Februari 2017

de zeereis richting Krets

14 Februari 2017

het verblijf op Naxos

14 Februari 2017

het verblijf op Kreta

14 Februari 2017

de zeereis richting Kreta
Theseus

een project

Actief sinds 14 Feb. 2017
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 1915

Voorgaande reizen:

14 Februari 2017 - 31 December 2017

Theseus en de kinderen

Landen bezocht: